Eindelijk aangekomen in Malta!!

25 september 2018 - Tas-Sliema, Malta

Hallootjes iedereen!

Om jullie even op de hoogte te houden van wat wij allemaal meemaken hier in Malta van onze stage tot ontzettende leuke feestjes en de gezelligste Nederlanders die we hier tegenkomen.

Onze eerste paar weken op onze stage Newark Nursery School begon super chaotisch omdat ze midden in een verhuizing zitten/zaten. Het begint nu na bijna 3 weken ondertussen wat rustiger te worden en iets meer orde in de chaos. Femke, Nikki en ik zitten soms met z'n 3en op 1 groep en soms weer niet maar er zit genoeg afwisseling in. Er zijn wel veel verschillen met de kinderopvang hier en in Nederland vooral de indeling van groepen, handelingen en hoe ze de kinderen aanspreken.

We hebben tot nu toe nog geen enkele week niet gefeest. Toen we op 1 september aankwamen zijn we die zaterdag gelijk uitgegaan in het bruisende Paceville. Omdat ik dus hier ook al 4 jaar geleden ben geweest herkende ik veel kroegen en plaatsen zo ook de club Footloose waar we heel veel Nederlanders tegenkomen en dus vaak naartoe gaan, je kan eigenlijk wel zeggen de place to be voor Nederlanders. Hier organiseren ze ook vaak veel evenementen waar studenten elkaar kunnen meeten en dit laten ze dan weten via hun fb pagina: Nederlandse jongeren op Malta. Heel handig! We hebben al een aantal leuke feestjes achter de rug zoals een bootparty, cocktailavond en tijdens een stapavond zijn we met een groep naar de karoakebar gegaan en wat was het leuk! We hebben zeker nu al een aantal avonden meegemaakt voor in de boeken! en nog veeeel meer te gaan!

Ik hoop jullie hiermee wat meer op de hoogte te hebben gehouden van mijn/ons leven hier in Malta.

X.